Job Openings            Contact Us
July 5, 2024

Βασικές ενέργειες διατήρησης του προσωπικού σας μέσα στη σεζόν

Έχεις προσλάβει όλο τον κόσμο που χρειάζεσαι για να λειτουργήσεις (Μπράβο σου! Σημαντικό επίτευγμα για την φετινή σεζόν ρεκόρ κενών θέσεων εργασίας στον κλάδο!), έχεις δώσει ανταγωνιστικούς μισθούς και λοιπά benefits, έχεις διαδικασίες (SOPs), έχεις εκπαιδεύσει, έχεις κάνει και Induction Training και τώρα τι;

Πώς το συντηρείς όλο αυτό για να μην κάνεις μια τρύπα στο νερό;

Αρχικά να πω ότι το γεγονός πως είχες ένα ομαλό άνοιγμα είναι μεν αισιόδοξο για την εξέλιξη της σεζόν σου, δεν αποτελεί όμως σε καμία περίπτωση εγγύηση ομαλότητας και αποτελεσματικότητας για την εξέλιξη της σεζόν. Η διατήρηση των εργαζομένων σου και η ποιότητα της απόδοσής τους είναι ένας διαρκής αγώνας και οι Managers των ομάδων σου παίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτόν.

Σου έχω παρακάτω μία check list με 10 ενέργειες που χρειάζεται καθόλη τη διάρκεια της σεζόν να ελέγχεις, να διασφαλίζεις, να υλοποιείς και να παρακολουθείς (η σειρά τυχαία – δεν καθορίζει προτεραιότητα):

  1. Άμεση κάλυψη κενών θέσεων: Όσο υπάρχουν κενές θέσεις, η ομάδα ζορίζεται. Κάποιοι, αν όχι όλοι επωμίζονται μεγάλο όγκο εργασίας που όσο καλή διάθεση και να έχουν να βοηθήσουν, όσα και παραπάνω χρήματα να τους δώσεις, αργά ή γρήγορα κινδυνεύεις να τους «κάψεις». Ναι σε burn out αναφέρομαι!
  2. Βάλε νερό στο κρασί σου σε ότι αφορά τα κριτήρια επιλογής: Μπορεί όλο το χειμώνα και ώσπου να έρθει και το άνοιγμα του ξενοδοχείου σου, να αναζητούσες τον τέλειο υποψήφιο, νιώθοντας ότι έχεις την πολυτέλεια να περιμένεις. Τώρα δεν την έχεις (καλά ούτε τότε την είχες αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση). Χρειάζεσαι άμεσα την κάλυψη της κενής θέσης για την απρόσκοπτη λειτουργία της επιχείρησής σου και για τον παραπάνω λόγο που αναφέραμε στο πρώτο point. Εστίασε λοιπόν στο να βρεις τον χαρακτήρα που ταιριάζει στην κουλτούρα της εταιρείας σου και φτιάξε ένα ρεαλιστικό πλάνο για την ταχεία εκπαίδευσή του.
  3. Φρόντισε την ομάδα σου: Πρέπει να ξέρεις τι προβλήματα αντιμετωπίζουν καθημερινά. Που χρειάζονται βοήθεια, καθοδήγηση ή έξτρα εκπαίδευση. Αν χρειάζονται έξτρα εξοπλισμό κάπου. Αν είναι ικανοποιημένοι με τις παροχές σε είδος που τους προσφέρεις (πχ διαμονή, διατροφή κτλ), αν κάποιος αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα υγείας, αν κάποιος είναι πιεσμένος με κάτι.
  4. Δώσε Feedback: Μην περιμένεις το τέλος της σεζόν για να πεις σε κάποιον ότι δεν τα πήγε καλά. Είναι άδικο και για τον εργαζόμενο και για εσένα ως Manager ή ως Ξενοδόχο. Μίλα ειλικρινά με κάθε εργαζόμενό σου και εξήγησέ τους τι θέλεις να βελτιώσουν, με ποιο τρόπο και πώς αυτό θα βελτιώσει εκείνους αλλά και την επιχείρηση. Καθοδήγησέ τους επαρκώς. Βγάλε από το μυαλό σου ότι κάποιος δεν κάνει κάτι σωστά επειδή α) είναι χαζός ή β) είναι τεμπέλης ή γ) το κάνει επίτηδες. Όλα αυτά είναι δικαιολογίες για να μην αφιερώσεις το χρόνο και την ενέργεια που χρειάζεται, καθώς και για να μην βρεις τον κατάλληλο τρόπο – μέθοδο να εκπαιδεύσεις. Μέσα σε αυτά τα 10 plus χρόνια που εκπαιδεύω κόσμο, είναι εξαιρετικά σπάνιο να μην είναι δικό μου το φταίξιμο που κάποιος δεν βελτιώθηκε και να ανήκει απλά σε κάποια από τις παραπάνω 3 κατηγορίες.
  5. Γιόρτασε με την ομάδα σου: Γιόρτασε τη γιορτή ή τα γενέθλιά τους. Γιόρτασε τις θετικές κριτικές που παίρνετε από πελάτες. Γιόρτασε κάποια βράβευση που πήρατε σαν εταιρεία. Γιόρτασε το λανσάρισμα μιας καινούριας υπηρεσίας, μενού, εγκαταστάσεων, παραρτήματος. Γιόρτασε τα Χ χρόνια εργασίας κάποιου στην εταιρεία. Γιόρτασε τον εργαζόμενο που ξεχώρισε μέσα στο μήνα για τους ΧΨ λόγους. Γιόρτασε οτιδήποτε έχει σημασία για εκείνους, για εσένα ή για την εταιρεία. Σκοπός είναι να ζείτε και να μοιράζεστε μαζί όμορφες στιγμές που σας φέρνουν πιο κοντά, σας δένουν σαν ομάδα και σας αποσυμπιέζουν.
  6. Δώσε λύσεις στα προβλήματά τους: Αρχικά άκουσέ τους. Λάβε υπόψη σου τη γνώμη τους στην επίλυση ενός προβλήματος. Λύστο και ζήτα και το feedback τους για αυτή την επίλυση. Ακόμα και αν δεν το λύσεις όμως, είναι σημαντικό να επικοινωνήσεις σε ποιο στάδιο επίλυσης είσαι ή το λόγο που δεν μπορεί να γίνει κάτι: «πχ. το δουλεύω ακόμα, δεν σας έχω ξεχάσει, θα χρειαστώ περισσότερο χρόνο για τον Χ λόγο, μετέφερα το αίτημά σας και το παρακολουθώ, θα έχουμε νεότερα από βδομάδα, δεν μπορεί να γίνει προς το παρόν αυτό για τον Χ λόγο. Μπορεί να γίνει όμως κάτι άλλο / Θα ξαναπροσπαθήσω». Δεν ξέρετε πόσο διαλύει την αίσθηση της εμπιστοσύνης, το κενό, η σιγή, η έλλειψη ανατροφοδότησης (το έχω ξαναπεί και σε προηγούμενο άρθρο αυτό). Να ξέρετε ότι το πρώτο πράγμα που θα σκεφτεί ο άλλος είναι ότι αδιαφορείτε για την επίλυση ή ότι δεν το προσπαθήσατε καν.
  7. Πρόλαβε ή επίλυσε εγκαίρως πιθανές συγκρούσεις: Γενικά στιγμές έντασης και μικρο-beefs (όπως θα έλεγε και κάποιος Gen-Z = μικροκαυγαδάκια)  θα υπάρχουν πάντα και είναι και το αναμενόμενο. Το θέμα είναι πώς διαχειρίζεται η ομάδα αυτές τις καταστάσεις; Πώς αποσυμπιέζεται; Με ποιους μηχανισμούς ή διαδικασίες ξαναέρχονται κοντά και συνεχίζουν απρόσκοπτα το έργο τους και την συνεργασία τους. Αυτά θέλουν μια συνεχή επαγρύπνηση και παρακολούθηση. Μπορεί να χρειάζεται ως Manager να παρέμβεις, να πάρεις θέση, να θυμήσεις με ποιες αξίες δουλεύουμε και ποιος είναι ο στόχος μας ή απλά να κάνεις τον mediator για να ακουστούν και οι δύο πλευρές και να βρουν win-win λύσεις. Γενικά πάντως δώσε βάση στις ενδείξεις και πρόλαβε καταστάσεις. Μην εθελοτυφλείς, μην αναβάλλεις, μην αποφεύγεις και μην τις αφήνεις να διογκώνονται γιατί πιθανότατα θα βγουν εκτός ελέγχου. Για αρχή, όταν έρχονται σε εσένα, μην τους λες: “Μην με απασχολείτε. Βρείτε τα”! Αν τα είχαν βρει δεν θα έρχονταν σε εσένα.
  8. Βρες ευκαιρίες και τρόπους για Team Bonding: Τώρα θα περιμένεις να σου πω για αθλοπαιδείες και hobbies μετά τη δουλειά κτλ. Ναι, θα στα πω και αυτά. Είναι all time classic συνταγές επιτυχίας αλλά θα σου μιλήσω και για απλά καθημερινά πράγματα όπως: το να φάτε μαζί στο διάλειμμα (ναι πήγαινε στο staff canteen να φας με την ομάδα σου – μην τρως κάθε μέρα στο εστιατόριο του ξενοδοχείου επειδή έχεις maison account), το να έχετε internal jokes και κώδικες επικοινωνίας που φτιάξατε μεταξύ σας, το να αφήνετε σημειώματα αγάπης και συμπαράστασης ο ένας στον άλλον, το να κάνετε co-create content στα social media – εδώ μπορείτε να λειτουργήσετε και ως ambassadors της εταιρείας (μ’ένα σμπάρο δύο τριγώνια).
  9. Κάνε meetings: Έχω συναντήσει τα δύο άκρα στα meetings. Κάποιοι έχετε αλλεργία και δεν κάνετε ποτέ και κάποιοι κάνετε χρονοβόρα και βαρετά meetings για τα πάντα, ακόμα και όταν δεν χρειάζεται. Τα meetings είναι μια καλή ευκαιρία η ομάδα να βρίσκεται όλη μαζί και να είναι όλοι ενήμεροι (και on the same page όπως λένε και στο χωριό μου) για τα πάντα. Επίσης, είναι μια καλή ευκαιρία για επίλυση προβλήμάτων, λήψη αποφάσεων και για να προχωρήσουν κάποια πράγματα. Εκμεταλλειτείτε τα σωστά. Προσωπικά, προτείνω πάντα ένα 10 λεπτο meeting στην αρχή της βάρδιας καθημερινά για επαρκή ενημέρωση και ευθυγράμμιση όλων. Από κει και πέρα μπορείτε να ορίσετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα έξτρα meetings για feedback και ανταλλαγή απόψεων, για συζήτηση αποτελεσμάτων και στόχων, για προγραμματισμό πολύπλοκων ή σύνθετων events κτλ. Οι ανάγκες της κάθε επιχείρησης και του κάθε τμήματος διαφέρουν. Το θέμα είναι να μην κάνετε meetings απλά για να τα κάνετε και να μην χάνετε και το χρόνο σας. Γι αυτό και τα meetings θέλουν πάντα ατζέντα – τι θέλουμε να συζητήσουμε μέσα στον περιορισμένο χρόνο που έχουμε και που καταλήξαμε; Ποια είναι τα next steps μετά από αυτή τη συνάντηση;
  10. Κάντε stay interviews: Μην περιμένετε το τέλος της σεζόν για να κάνετε μια ολοκληρωμένη έρευνα ικανοποίησης εργαζομένων. Τα stay interviews θα σας βοηθήσουν να πάρετε μια εικόνα του πώς νιώθουν οι εργαζόμενοί σας αυτή τη στιγμή και παράλληλα είναι μια ευκαιρία για εσάς να προλάβετε καταστάσεις και πράγματα και να αντιστρέψετε μια αρνητική συνθήκη πρωτού να είναι πολύ αργά. Εκμεταλλευτείτε τις one-to-one συναντήσεις σας ή επιδιώξτε να κάνετε τέτοιες συναντήσεις με κάθε μέλος της ομάδας σας και κάντε ερωτήσεις όπως: Τι σου αρέσει περισσότερο στην εταιρεία ή στην δουλειά που κάνεις; Τι σου αρέσει λιγότερο; Τι θα χρειαζόσουν για να νιώθεις ακόμα πιο ικανοποιημένος; Που χρειάζεσαι έξτρα βοήθεια ή υποστήριξη (support) από εμένα; Αν είχες ένα μαγικό ραβδί και μπορούσες να αλλάξεις 3 πράγματα στην εταιρεία ποια θα ήταν αυτά;  

Γενικά υπάρχουν κι άλλα πράγματα που μπορείς να κάνεις αλλά εσύ ξεκίνα με αυτά (είναι ήδη αρκετά) και θα με θυμηθείς! Καλό υπόλοιπο σεζόν!

Other articles

Η νέα πραγματικότητα στην αγορά εργασίας

Όταν τελείωσαν οι καραντίνες και ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε ξανά, γρήγορα αντιληφθήκαμε την αλλαγή που είχε επέλθει μαζικά στους χώρους εργασίας. Αναφέρομαι στα φαινόμενα της έντονης

Έχετε και εσείς SOPs που ΔΕΝ δουλεύουν;

Ακούω συχνά: «Έχω SOPs αλλά δεν δουλεύουν». Και έπειτα ρωτάω: «Όταν λέτε δεν δουλεύουν, τι εννοείτε ακριβώς»; Και οι απαντήσεις που παίρνω είναι συνήθως μία