«Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει», λέει μια παλιά παροιμία και εγώ θα πω: «Οι ημέρες καριέρας κι αν Σεπτεμβριάσουν, δύσκολη σεζόν για όσους δεν προφτάσουν.»
Έχετε καταλάβει ότι οι Ημέρες καριέρας φέτος ξεκινούν από Σεπτέμβρη έτσι; Ο ανταγωνισμός για ταλέντα είναι έντονος σε όλους τους κλάδους, οι κενές θέσεις αυξάνονται και η προσέλκυση προσωπικού γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Η εποχικότητα, οι μετακινήσεις και οι απαιτητικές συνθήκες εργασίας καθιστούν τον τουρισμό λιγότερο ελκυστικό για πολλούς υποψηφίους.
Παράλληλα όλο και περισσότερα ξενοδοχεία ανοίγουν, ενώ δεν αυξάνεται αντίστοιχα ο αριθμός των τουριστικών σχολών, ούτε ο αριθμός των εργαζομένων που ενδιαφέρονται να εργαστούν στον κλάδο μας. Τα Βαλκάνια που ήταν παραδοσιακά εργατικό δυναμικό που προτιμούσε την χώρα μας λόγω γεωγραφικής εγγύτητας, δεν ενδιαφέρονται πλέον για εργασία στην Ελλάδα. Η παρουσία εργαζομένων από τρίτες χώρες αποτέλεσε φέτος αναγκαστική λύση για πολλά ξενοδοχεία, καλύπτοντας σε αρκετές περιπτώσεις έως και το 30% του προσωπικού – αν όχι και περισσότερο.
Το point πάντως είναι ότι η μάχη για απόκτηση ταλέντων θα είναι σκληρή και φέτος, ενώ η ανάγκη για Στρατηγική Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού και όχι απλά Recruitment, είναι πιο αναγκαία από ποτέ!

Τι πρέπει να κάνετε τώρα για τη σεζόν 2026
- Staff Budgeting
Ξεκινήστε άμεσα τον προγραμματισμό του προσωπικού σας για την επόμενη σεζόν. Όσο νωρίτερα έχετε σαφή εικόνα για τις ανάγκες σας, τόσο πιο έτοιμοι θα είστε να καλύψετε κενές θέσεις.
- Έρευνα Ικανοποίησης Εργαζομένων
Κατανοήστε τους παράγοντες δυσαρέσκειας που οδηγούν σε υψηλό turnover. Εντοπίστε τι μπορεί να βελτιωθεί και εφαρμόστε άμεσα τις αλλαγές που έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο. Αυτό ενισχύει και το Employer Branding σας.
- Μιλήστε με την φετινή σας ομάδα πριν το κλείσιμο
Μιλήστε με την ομάδα σας πριν το τέλος της σεζόν για να γνωρίζετε ποιοι θα επιστρέψουν. Δώστε προσοχή στα γρήγορα, αβίαστα και με ενθουσιασμό «ΝΑΙ», καθώς και στα «ΝΑΙ υπό προϋποθέσεις». Πχ. Θα έρθω μόνο αν μπορώ να μείνω σε καλύτερο δωμάτιο του χρόνου ή αν μπορώ να έχω την Χ αύξηση ή τον Χ ρόλο. Εξετάστε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά και για όποιο αίτημα κρίνετε ότι μπορείτε να το κάνετε, ανταποκρίνεται στην απόδοση του εργαζόμενου και δεν δημιουργεί ανισορροπία ή αίσθηση αδικίας στην ομάδα, προχωρήστε. Οποιοσδήποτε δισταγμός θεωρείται αρνητική απάντηση για τον προγραμματισμό σας.
- Κάντε στρατηγικό σχεδιασμό σε ότι αφορά το Recruitment.
Καθορίστε:
- Τον αριθμό εργαζομένων και τις ειδικότητες
- Το χρονικό διάστημα απασχόλησης
- Το budget και τις απαιτούμενες δεξιότητες
- Τα κανάλια δημοσίευσης αγγελιών και τις ημέρες καριέρας
- Τις πηγές εύρεσης προσωπικού, online και offline
Όσο τα αφήνετε όλα αυτά «στο περίπου», τόσο πιο πιθανό είναι να βρεθείτε χωρίς προσωπικό την κρίσιμη στιγμή, να πληρώσετε ακριβότερα για πρόχειρες λύσεις και να ρισκάρετε την ποιότητα της εμπειρίας που προσφέρετε.
- Επενδύστε στην Εκπαίδευση.
Είναι δεδομένο ότι οι επιλογές σας είναι περιορισμένες και δεν θα πρέπει να περιορίζονται ακόμα περισσότερο με το να αποκλείετε ανειδίκευτους εργαζόμενους ή εργαζόμενους με χαμηλή εμπειρία. Δημιουργήστε ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και εσωτερικούς εκπαιδευτές στα ξενοδοχεία σας, οι οποίοι θα μπορούν να υποστηρίξουν 360° τις ομάδες σας, καθ’όλη τη διάρκεια της σεζόν.
- Δημιουργήστε μια ολοκληρωμένη εμπειρία Onboarding.
Ειδικά στα εποχιακά ξενοδοχεία, ο χρόνος που μεσολαβεί από το Job Offer μέχρι την πρόσληψη του υποψηφίου, μπορεί να φτάνει και τους 6 μήνες.
- Πώς μειώνετε τις πιθανές απώλειες;
- Πώς κρατάτε το ενδιαφέρον του υποψηφίου;
- Πως ενισχύετε την αίσθηση ασφάλειας;
- Πώς χτίζετε την σύνδεση του υποψηφίου με την επιχείρηση;
- Πώς τον προετοιμάζετε;
- Πώς τον υποδέχεστε;
- Πώς τον υποστηρίζετε στις πρώτες του μέρες μαζί σας;
- Επιλέξτε προσεκτικά τους Managers σας και υποστηρίξτε τους.
Το ότι κάποιος είναι πολύ καλός τεχνικά στην δουλειά του, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι έτοιμος να διαχειριστεί και ομάδα. Εάν αυτό δεν μας είναι σαφές, θα καταλήξουμε να έχουμε απώλειες στην ομάδα, δυσαρέσκεια ή ακόμα και burn out. Αυτό αφορά τόσο τους Managers όσο και τα μέλη μιας ομάδας.Επιλέξτε Managers με σαφή, ρεαλιστικά κριτήρια και στη συνέχεια,υποστηρίξτε τους με εργαλεία, διαδικασίες, εκπαίδευση, coaching και mentoring προγράμματα για να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις ομάδες τους.
H σεζόν 2026 θα κριθεί από το πόσο καλά και πόσο έγκαιρα θα προετοιμαστούν οι ξενοδοχειακές ομάδες. Η στρατηγική διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη.
👉 Στην My Ikigai στηρίζουμε ξενοδοχεία σε κάθε βήμα. Επικοινωνήστε μαζί μας για να σχεδιάσουμε από τώρα τις κινήσεις που θα σας δώσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που χρειάζεστε.


