Όταν σου έχει έρθει ένα μέλος της ομάδας σου με ένα αίτημα ή με ένα πρόβλημα, ακόμα και αν δεν εξαρτάται από εσένα η επίλυσή του αλλά χρειάζεται έγκριση από ανώτερo ιεραρχικό level, μάντεψε! Εξακολουθεί να είναι στο χέρι σου η ανατροφοδότηση επ’ αυτού. Για την ακρίβεια θα έλεγα εξακολουθεί να είναι καθήκον και υποχρέωσή σου, εάν υποθέσουμε ότι σε ενδιαφέρει να διατηρήσεις ένα θετικό κλίμα στην ομάδα σου.
Δεν φαντάζεστε πόσο φθίρει και αποδομεί την εμπιστοσύνη, το κενό, η σιγή, η έλλειψη ανατροφοδότησης.
Δεν φαντάζεστε πόσο σημαντική είναι για την ομάδα σας η ενημέρωση του σταδίου στο οποίο βρίσκονται οι ενέργειες επίλυσής σας: “το δουλεύω ακόμα, δεν σας έχω ξεχάσει, θα χρειαστώ περισσότερο χρόνο για τον Χ λόγο, μετέφερα το αίτημά σας και το παρακολουθώ, θα έχουμε νεότερα έως τότε”.
Ακόμα και αν δεν είναι θετική η έκβαση μιας κατάστασης, πάλι η ανατροφοδότηση είναι πιο σημαντική από τον φόβο μεταφοράς του αρνητικού μηνύματος. Είναι ανακουφιστικό να γνωρίζει η ομάδα σου ότι προσπάθησες. Είναι εξισορροπητικό για όλη την εταιρεία να γνωρίζει η ομάδα σου, ότι η Διοίκηση (ανάμεσά τους και εσύ) δεν ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ αλλά ότι προς το παρόν δεν είναι εφικτό κάτι για τους Χ λόγους. Μπορεί να γίνει όμως κάτι άλλο.
Είναι απολύτως οκ να μην μπορούν να υλοποιηθούν όλα τα αιτήματα και να μην μπορούν να επιλυθούν όλα τα προβλημάτα. Κανείς δεν περιμένει ότι μιλάει με τον σούπερμαν.
Αυτό που είναι λάθος όμως είναι να νομίζουν ότι μιλάνε με τον τοίχο. Ή ότι τους ξέχασες. Ή ότι αδιαφόρησες. Ή ότι δεν σε νοιάζει. Ή ότι είσαι ακατάλληλος να το διαχειριστείς.
Αυτά τα μηνύματα δίνεις όταν δεν δίνεις ανατροφοδότηση στην ομάδα σου αναφορικά με αιτήματα ή προβλήματα που σου έχουν μεταφέρει. Είναι στο χέρι σου να αλλάξεις αυτήν την εικόνα, τόσο για εσένα όσο και για την εταιρεία που εκπροσωπείς.
Με αγάπη.