Job Openings            Contact Us
May 22, 2023

Στρατηγική HR | Γιατί σας αφορά;

Τις περισσότερες φορές, όταν αναφέρω σε συζητήσεις ότι ασχολούμαι με το HR, η ερώτηση που μου επιστρέφει πίσω είναι: «Α δηλαδή βρίσκεις εργαζόμενους;». Εντωμεταξύ, αυτό είναι το μόνο που δεν κάνω. Στην συνέχεια όταν έρχεται η συζήτηση στην Στρατηγική HR, οι αμέσως επόμενες ερωτήσεις είναι: «Δηλαδή τι άλλο κάνεις;» και «Γιατί χρειάζεται μια επιχείρηση Στρατηγική στο HR;» Πάμε λοιπόν να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά και να απαντήσουμε σε όλα.

Καταρχάς, με τι άλλο μπορεί να ασχολείται το HR τμήμα ενός ξενοδοχείου, εκτός από το recruitment; Θα σας δώσω 5 τομείς. Είναι πολλοί παραπάνω αλλά δεν θέλω να σας μπερδέψω. Θα σας πω τους 5 βασικούς – εκτός από το Recruitment που είναι εξίσου βασικό και σημαντικό, αλλά δεν είναι το μόνο όπως προανέφερα:

  1. Προγραμματισμός (HR Planning): Εν αρχή ην ο προγραμματισμός. Πόσα άτομα χρειάζομαι με βάση τις προβλεπόμενες πληρότητές μου, τις εγκαταστάσεις μου, το complexity των υπηρεσιών που παρέχω και τον διαθέσιμο υλικοτεχνικό εξοπλισμό που διαθέτω; Και με τι προσόντα – δεξιότητες (hard skills and soft skills) θέλω να είναι αυτά τα άτομα; Και που θα τα βρω αυτά τα άτομα; Σε ποιες πλατφόρμες, πηγές και κανάλια επικοινωνίας πρέπει να απευθυνθώ; Πότε τα χρειάζομαι και για πόσο καιρό; Με τι μισθό; Και πολλά άλλα ερωτήματα που όσο πιο συγκεκριμένες απαντήσεις και λύσεις μπορούμε να δώσουμε εξ αρχής, τόσο λιγότερα προβλήματα συναντάμε στην πορεία.
  2. Συστήματα αμοιβών και παροχών (Compensation and Benefits): Εδώ θέλει μια καλή έρευνα και γνώση της αγοράς και του ανταγωνισμού. Τι δίνει η αγορά γι αυτές τις θέσεις; Τι μπορώ να δώσω εγώ; Τι άλλο μπορώ να δώσω εκτός από χρηματική αμοιβή; Τι αύξηση μπορώ να δώσω σε κάποιον που παίρνει προαγωγή στην εταιρεία μου; Πόσο ισορροπημένο, διαφανές, δίκαιο, ικανοποιητικό και υγιές είναι το σύστημα αμοιβών και παροχών μέσα στην εταιρεία μου;
  3. Εκπαίδευση και ανάπτυξη (Training and Development): Τι δεξιότητες χρειάζεται η ομάδα μου για να παρέχει το επίπεδο υπηρεσιών που έχω υποσχεθεί στον πελάτη; Τι δεξιότητες χρειάζονται τα Ηγετικά στελέχη της εταιρείας μου για να καθοδηγήσουν αποτελεσματικά την ομάδα μου; Τι δεξιότητες χρειάζεται ένας εργαζόμενός μου που θέλει να αναπτυχθεί ή να προχωρήσει κάθετα ή οριζόντια μέσα στην εταιρεία μου; Πώς θα αυξήσω την αποδοτικότητα της ομάδας μου; Με τι τρόπο θα τους εκπαιδεύσω (classroom, on the job training, κτλ); Ποιος θα τους εκπαιδεύσει; Έχει την ικανότητα, τις δεξιότητες, τα εργαλεία και το χρόνο να το κάνει;
  4. Διαχείριση απόδοσης (Performance Management): Με ποιο τρόπο εξασφαλίζω μέσα στην επιχείρησή μου ότι παραμένουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται, φέρνουν αποτελέσματα και έχουν τη σωστή συμπεριφορά τόσο ως προς τους πελάτες μου όσο και ως προς τους συναδέλφους τους; Και με βάση ποια κριτήρια κρίνω ότι όντως μου έφεραν ή δεν μου έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα; Εκείνοι τα γνωρίζουν αυτά τα κριτήρια; Με τι τρόπο τους ενημερώνω; Με τι τρόπο τους βοηθάω να πετύχουν; Και τι γίνεται αν μου φέρουν αποτελέσματα ή αν δεν μου φέρουν; Πόσο δίκαιος, διαφανής και αποτελεσματικός είναι ο τρόπος που λαμβάνω αποφάσεις αναφορικά με την απόδοση της ομάδας μου;
  5. Διατήρηση προσωπικού (Employee Retention): Πόσο ικανοποιημένοι νιώθουν οι άνθρωποι που εργάζονται στην εταιρεία μου; Με τι τρόπο το μαθαίνω αυτό; Γιατί φεύγουν αυτοί που φεύγουν; Τι προβλήματα αντιμετωπίζει καθημερινά η ομάδα μου; Με τι τρόπο τα λύνω; Πώς αναγνωρίζω τις καθημερινές προσπάθειες και το extra mile της ομάδας μου; Τι κίνητρα τους δίνω; Πόσο ενδιαφέρον εισπράττουν εκείνοι από τις ενέργειές μου;

Με αυτά και άλλα πολλά λοιπόν ασχολείται το HR σε μια εταιρεία, εκτός από το Recruitment. Αλλά εσείς κρατείστε αυτά τα 5. Είναι ήδη πολλά και σημαντικά αν αποφασίσετε να τα δείτε σε βάθος και με μια Στρατηγική ματιά. Και εδώ λοιπόν βάζοντας την λέξη Στρατηγική στη συζήτηση θα σας απαντήσω και στο δεύτερο ερώτημα: «Γιατί κάποια επιχείρηση χρειάζεται Στρατηγική HR;»

  1. Γιατί Στρατηγική σημαίνει μια μελετημένη σειρά ενεργειών, προκειμένου να επιτύχουμε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Εσείς τι αποτέλεσμα θέλετε να επιτύχετε;
  2. Γιατί όλα τα παραπάνω που σας ανέφερα συνδέονται το ένα με το άλλο και αλληλοεπηρεάζονται. Δεν είναι ανεξάρτητες, μεμονωμένες και one off ενέργειες.
  3. Γιατί μια καλά μελετημένη Στρατηγική σας φέρνει πιο κοντά στην εκ βαθέων λύση ενός προβλήματος, δίνοντας μια μακροχρόνια προοπτική και όχι μια καιροσκοπική λύση. Ως πότε θα αντιμετωπίζουμε μόνο το τώρα και «θα έχει ο θεός» για του χρόνου;
  4. Γιατί χωρίς Στρατηγική, εύκολα βγαίνουμε εκτός budget και μάλιστα χωρίς αποτέλεσμα.
  5. Γιατί το pull διαθέσιμων υποψηφίων που ψάχνετε είναι πάνω κάτω το ίδιο, από όποιο κανάλι και αν ψάχνετε Ελλάδα ή εξωτερικό. Και στο εξωτερικό το ίδιο πρόβλημα υπάρχει. Στην ίδια αγορά εργαζομένων απευθύνονται όλοι οι εργοδότες. Και όσο ανοίγουν και καινούρια ξενοδοχεία και αυξάνονται οι διαθέσιμες θέσεις εργασίας, τόσο περισσότερα κενά θα υπάρχουν στην κάλυψη θέσεων. Άρα λοιπόν, είναι στρατηγικής σημασίας να ξεχωρίσετε ως εργοδότες, ώστε να μπορείτε αφενός να προσελκύσετε τους καταλληλότερους υποψήφιους και αφετέρου να τους διατηρήσετε. Και εδώ μπαίνει στη συζήτηση το Employer Branding σας. Εσείς πόσο ισχυρό Employer Brand έχετε;

Σκεφτείτε στρατηγικά λοιπόν. Συνδέστε το HR με τους ευρύτερους επιχειρηματικούς σας στόχους. Συνδέστε το με την κερδοφορία σας. Συνδέστε το με την εμπειρία του πελάτη σας. Συνδέστε το με το μέλλον σας ως εταιρεία. Είναι το εργαλείο που ψάχνετε για την εντιμετώπιση των ελλείψεων ανθρώπινου δυναμικού που υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Αξιοποιήστε το!

Other articles

Η νέα πραγματικότητα στην αγορά εργασίας

Όταν τελείωσαν οι καραντίνες και ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε ξανά, γρήγορα αντιληφθήκαμε την αλλαγή που είχε επέλθει μαζικά στους χώρους εργασίας. Αναφέρομαι στα φαινόμενα της έντονης